Історична довідка міста Дубляни

Місто Дубляни розташовене на території Західної України, біля Львова. Кажуть, що колись росли тут дуби, від того і походить назва міста. Англійською чи польською пишеться так: Dublyany. Перша писемна згадка про Дубляни датується 1440 роком.

Багато випробувань лягло на плечі дублянців:

  1. Близько 1649 року Дубляни переживають турецько – татарську навалу.
  2. З 1722 року місто Львів стає центром Австрійської провінції – так званого Королівства Галичина і Володимирія з Великим Князівством Краківським.
  3. В роки Першої світової війни (1914) у Дублянах квартирувала російська військова частина.
  4. 1918 рік – в Дублянах були частини Української Галицької Армії.
  5. 1941-1944 рр. німецька окупація.
  6. З 1939 року місто під Московським наглядом.
  7. І, нарешті, в 1991 році наше місто офіційно стає під Український прапор.

Свої молоді роки у Дублянах провели диригент Степан Турчак та ідеолог українського націоналістичного руху – Степан Бандера.

Рільнича школа / ЛНАУ

Активним поштовхом до розвитку Дублян стало відкриття у 1856 році Рільничої школи, яка з плином часу перетворилася на Львівський Національний Аграрний Університет. Абревіатура – ЛНАУ.

Районне підпорядкування Дублян

Часто змінювалося. Так, після Другої світової війни – Львівський сільський район, далі Брюховецький, 1958-1960рр – Куликівський, потім Нестеровський, Камянко-Бузький, знову Нестеровський.

З 1991 року до цього часу Дубляни належать до Жовківського району Львівської області.

На даний час у місті Дубляни діють:

  • Львівський Національний Аграрний Університет;
  • Дублянська середня школа;
  • Дублянська дитяча школа мистецтв ім. С. Турчака;
  • дитячий садок «Берізка»;
  • Дублянська міська лікарня;
  • поштове відділення;
  • механічні майстерні Львівського торфопідприємства;
  • дві церкви Успіння Пресв’ятої Богородиці;
  • церква Володимира Великого;
  • музей Степана Бандери (у корпусі ЛНАУ);
  • завод газованої води “Олімпія”;
  • Пересувна механізована колона 74 відкритого акціонерного товариства Львівводбуд, та інші підприємства.

Мистецтво

  • Дубляни мають свій хор зі значущою назвою – “Відродження”.
  • У Дублянах періодично видається Літературно – мистецький альманах «Витоки».
  • Відомий на всю Україну агро-панк гурт “Хмародери” також бере свої витоки з Дублян. Зокрема тут народились і навчались засновники гурту Андрій Колодійчук, Андрій Андрушко та Петро Нагірний.

Юрисдикція Дублянської міської Ради розповсюджується на сусідні села – Малі Підліски та Ситихів.

Пам’ятники:

1994 рік – відкрито погруддя Т. Шевченку (біля Дублянської школи), а у 2004 році – С. Бандері (біля академічного корпусу).

Територія та населення

Загальна площа Дублянської міської ради станом на 12.2016р. – 650га.

Загальна кількість населення Дублянської міської ради, включно зі студентами ЛНАУ – близько 12 280 осіб.

  • From 1731 to 1734
  • Through the 1763
  • On March 20, 1764
  • From 1731 to 1734, the French constructed Fort St. Frédéric, which gave the French control of the New France/Vermont frontier region in the Lake Champlain Valley. With the outbreak of the French and Indian War in 1754, the North American front of the Seven Years’ War between the French and English, the French began construction of Fort Carillon at present-day Ticonderoga, New York in 1755. The British failed to take Fort St. Frédéric or Fort Carillon between 1755 and 1758. In 1759, a combined force of 12,000 British regular and provincial troops under Sir Jeffery Amherst captured Carillon, after which the French abandoned Fort St. Frédéric. Amherst constructed Fort Crown Point next to the remains of the Fort St. Frédéric, securing British control over the area.

  • Following France’s loss in the French and Indian War, through the 1763 Treaty of Paris they ceded control of the land to the British. Colonial settlement was limited by the Crown to lands east of the Appalachians, in order to try to end encroachment on Native American lands. The territory of Vermont was divided nearly in half in a jagged line running from Fort William Henry in Lake George diagonally north-eastward to Lake Memphremagog. With the end of the war, new settlers arrived in Vermont. Ultimately, Massachusetts, New Hampshire and New York all claimed this frontier area.

  • On March 20, 1764, King George III established the boundary between New Hampshire and New York along the west bank of the Connecticut River, north of Massachusetts, and south of 45 degrees north latitude. In 1770, Ethan Allen, his brothers Ira and Levi, and Seth Warner, recruited an informal militia known as the Green Mountain Boys to protect the interests of the original New Hampshire settlers against newcomers from New York.

This article uses material from the Wikipedia article Vermont, which is released under the Creative Commons Attribution-Share-Alike License 3.0.